Kolorystyczne trendy w aranżacji wnętrz i przestrzeni w 2019 roku
Kolor intensywnie wpływa na odbiór otoczenia, działa na podświadomość, pełniąc ogromną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych. Dlatego też odpowiednie dobranie barw podczas spotkań biznesowych, zaaranżowanych na targach branżowych, daje zwiedzającym możliwość bliskiego doświadczenia marki oraz przeżycia niepowtarzalnych emocji. Kolor to pierwszy temat przewodni najnowszego TrendBooka dla wystawców wyjaśniający, co może zyskać marka pokazując się w określonych barwach.
Czy kolor ma znaczenie?
Takie pytanie stawiają autorzy TREND.expo – firma Smart Design Expo, projektująca i realizująca stoiska targowe – na łamach pierwszego numeru swojej publikacji skierowanej do każdej firmy, która w sposób profesjonalny chce przygotować się do targów. Prezentując najbardziej aktualne trendy kolorystyczne stoisk targowych na rok 2019 wyjaśniają, jak odpowiednie zestawienia barw działają na percepcję odbiorców i w jakich sytuacjach najlepiej je stosować, aby uzyskać zamierzony efekt. Pierwszy numer TREND.expo zawiera konkretne porady, wskazówki i komentarze ekspertów z dziedziny designu, architektury, marketingu wystawienniczego i sztuki prezentując korzyści płynące z poważnego potraktowania koloru jako środka wyrazu.
– Zależy nam, aby było to wydawnictwo, o którym w pierwszej kolejności myślą wystawcy planując jak ma wyglądać ich stoisko targowe, a osoby śledzące i wyznaczające kierunki w wystawiennictwie targowym i designie bez wahania polecą je jako merytoryczne źródło wiedzy – dodaje Łukasz Jerzmanowski, owner Smart Design Expo.
Na łamach TREND.expo wypowiadają się też dr hab. Maciej Przybylski – prof. nadzw. Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, studio Pawlak & Stawarski oraz Jerzy Osika – prezes Promedia, organizator targów, kongresów i konferencji.
Trendy kolorystyczne w 2019 roku
Zespół Smart Design Expo odwiedził największe imprezy targowe na świecie, zebrał i przeanalizował drobiazgowo sposób, w jaki prezentują się największe i najbardziej prestiżowe marki na targach, wskazując cztery przewodnie trendy kolorystyczne w projektowaniu aranżacji wnętrz i przestrzeni targowych na 2019 rok. Są to:
- Pastele – nienachalne i nieprzytłaczające, najlepiej prezentują się w towarzystwie innych pasteli, total pastel look to odpowiedni wybór, gdy chcemy wywołać takie skojarzenia jak: delikatność, kobiecość, eteryczność, wysublimowanie. Stonowane kolory tworzą świetne tło do prezentacji mebli, potrafią nadać stoisku targowemu lekkości i wyrafinowania.
- Color blocking – czyli łączenie kolorów z pozoru do siebie niepasujących, np. intensywny niebieski połączony z różem lub pomarańczowym. Są to zestawienia bardzo wyraziste, odważne, soczyste, energetyczne i doskonale funkcjonują z geometrycznymi formami. Aranżacje przestrzeni łączące te dwa trendy mogą stanowić modną i interesującą alternatywę dla stonowanych wyborów. Taki zabieg kolorystyczny na długo zapadnie w pamięć zwiedzającym stoiska targowe i z pewnością wzbudzi ich zainteresowanie.
- Kolory ziemi – Kolory ziemi są idealne zarówno do aranżacji przestrzeni w stylu klasycznym, jak i nowoczesnym. Zapewniają poczucie ciepła i bezpieczeństwa. Brązy kojarzą się ponadto z trwałością i stabilnością. Pojawiły się też częściej używane, dwa nowe kolory neutralne, pasujące do każdego koloru ziemi – złoto i miedź, które są pięknym wykończeniem detalu. Barwy natury dobrze korespondują z surowymi strukturami i fakturami, a złote elementy, kontrastujące z gładkimi płaszczyznami budują ciekawe tło do prezentacji głównego produktu.
- Monokolor – wykorzystując monokolor do aranżacji przestrzeni projektanci stosują odmienne faktury, sploty, desenie. Delikatna zasłona opadająca na solidną ścianę, ażurowa konstrukcja stolika postawionego na puszystym dywanie – zróżnicowane faktury zalane jednym kolorem tworzą wnętrza o niezwykle silnym ładunku emocjonalnym. Być może zbyt intensywne w pomieszczeniu, w którym spędzamy dużo czasu, za to idealne, by wykreować zapadające w pamięć przestrzenie spotkań biznesowych i niebanalne DNA marki.
Lektura TREND.expo dostarczy również odpowiedzi na pytania:
- Jak kolor wpływa na percepcję odbiorców?
- Jak przyciągać kolorem do stoiska i wykreować niebanalny efekt?
- Które kolory odpowiednio oddadzą charakter marki?
- Co może zyskać firma pokazując się w barwach innych niż jej identyfikacja wizualna?
Odpowiedzi na te pytania udziela TREND.expo pt. „Czy kolor ma znaczenie?”, który w całości jest dostępny na https://smartdesign-expo.com/pl/trend-expo/
******************************************************************
Firma Smart Design Expo od 12 lat kreuje najwyższej jakości przestrzeń podczas wydarzeń targowych w różnych częściach świata. W swoim dorobku ma blisko 2000 projektów realizowanych głównie na zlecenia klientów zagranicznych. Realizacje Smart Design Expo są niebanalne, przyciągają uwagę i nierzadko wzbudzają emocje uczestników targów, m.in. dlatego zostały dostrzeżone przez eksperckie jury selekcjonujące stoiska do prestiżowej publikacji Trade Fair Design Annual 2018/2019. TREND.expo to cykliczna publikacja wydawana 4 razy do roku, która każdorazowo będzie poruszała różne obszary i tematy związane z marketingiem wystawienniczym, a dzięki wskazówkom i poradom podpowie, jak profesjonalnie przygotować się do wszelkich imprez targowych. To drogowskaz dla wystawców i zbiór inspiracji na światowym poziomie. Pierwszy numer „TREND.expo” bierze na warsztat kolor i jego znaczenie w tworzeniu stoiska targowego.