Budujemy pozytywny i spójny wizerunek firmy jako pracodawcy, wśród pracowników, potencjalnych kandydatów, klientów oraz kluczowych partnerów biznesowych.
W tworzeniu strategii employer brandingowej wykorzystujemy proces oparty na macierzy MASTER. Proces rozpoczynamy od poznania MISJI firmy. W kolejnym kroku przeprowadzamy ANALIZY, które pozwalają nam na zrozumienie organizacji. Następnie rozpoczynamy pracę nad STRATEGIĄ, do której dobieramy odpowiednią TAKTYKĘ, czyli zestaw narzędzi optymalnie dopasowany do celów strategicznych. Według nas każde działanie powinno być oceniane w trzech wymiarach: skuteczność, efektywność oraz trafność, dlatego też EWALUACJA to kluczowy punkt strategii. Proces MASTER kończy się ustaleniem zasad RAPOROTWANIA poszczególnych etapów realizacji strategii employer brandingowej.
Strategię EB opracowujemy na podstawie macierzy MASTER, dlatego punktem wyjścia jest poznanie i zrozumienie siły napędowej firmy. Pomagamy wyznaczyć jasną misję, wizję oraz cele biznesowe marki, które będą wytyczały dalsze kierunki działań.
Znając najważniejsze wartości firmy, przechodzimy do kolejnego etapu – analizy. Realizujemy badania wewnętrzne i zewnętrzne. Porównujemy, jaki jest rzeczywisty a jaki pożądany wizerunek firmy. Naszą rolą jest pomoc w prowadzeniu badań, analiza wyników i rekomendacja rozwiązań. Realizujemy m.in. następujące badania dotyczące: satysfakcji, zaangażowania, kultury organizacji, klimatu organizacji, efektywności komunikacji, środowiska pracy, procesów wewnętrznych, procesu rekrutacji, konkurencji, UGC, wizerunku firmy w Internecie, mediach tradycyjnych, serwisach specjalistycznych, zewnętrznych trendów.
Przedstawiamy plan na długofalową politykę komunikacji firmy – wewnątrz i na zewnątrz. Uwzględniając wybrane grupy docelowe, insighty i wartości, tworzymy EVP – Employer Value Proposition, czyli pakiet korzyści oferowanych przez markę. Solidnie opracowane EVP, oparte na rzeczywistości i wyróżniające się spośród konkurencji, pomaga nie tylko zatrzymać pracowników, lecz także wspiera pozyskiwanie nowych talentów.
Dobieramy narzędzia komunikacyjne, które są obecne w punktach styku firmy z grupą docelową, czyli z: obecnymi pracownikami firmy, przyszłymi pracownikami (rekrutacja), nowymi pracownikami (onboarding), byłymi pracownikami (offboarding). W zależności od grupy, do której adresujemy działania, wybieramy odpowiednie narzędzia wewnętrzne (m.in. onboarding, ogłoszenia o pracę, benefity i bonusy, wyjazdy integracyjne, gazetki firmowe czy szkolenia) oraz zewnętrzne (m.in. targi pracy, promocja na uczelniach, warsztaty zewnętrzne, ogłoszenia o pracę, video wizerunkowe czy strony kariery). Dbamy o candidade i employee experience na każdym poziomie.
Oceniamy działania pod kątem skuteczności i efektywności. Tworzymy raport podsumowujący i rekomendujemy dalsze działania i optymalizacje. Razem stworzymy silną markę pracodawcy.