Odświeżony wygląd i treści oraz nowe funkcje aplikacji Babbel, a także wyniki badań naukowców z Uniwersytetu Yale
- Użytkownicy mogą teraz rozwiązywać test kwalifikacyjny, ich ścieżka nauczania jest indywidualna, a treści – spersonalizowane
- Odświeżony interfejs zawiera wizualizację postępów i zwiększa motywację uczących się
- Wyniki najnowszych badań naukowców z Yale potwierdzają skuteczność nauki z aplikacją
WARSZAWA, WRZESIEŃ 2019. Firma Babbel, twórca najlepiej sprzedającej się aplikacji do nauki języków na świecie, ogłosiła dziś nową odsłonę swojego wielokrotnie nagradzanego produktu. Decyzja ta ma na celu wykorzystanie rosnącej popularności aplikacji w USA i wyjście naprzeciw oczekiwaniom „cyfrowego pokolenia”. Dzięki całkowicie odświeżonemu i intuicyjnemu interfejsowi oraz reorganizacji treści w obrębie kursów (dostępnych w wersjach na przeglądarkę oraz jako aplikacja mobilna na urządzenia z systemami iOS i Android) użytkownikom łatwiej jest teraz rozpocząć naukę oraz podążać indywidualną ścieżką nauczania, a także wyszukiwać interesujące ich treści i śledzić swoje postępy. Premiera nowej wersja aplikacji zbiegła się w czasie z publikacją niezależnych badań naukowców z Uniwersytetu Yale. Dowiedli oni, że Babbel pomaga milionom subskrybentów odnieść sukces w nauce wybranego języka.
Julie Hansen, CEO Babbel na Stany Zjednoczone: „Publikacja nowej wersji to przełomowe wydarzenie w dziejach naszej firmy. Odkąd istniejemy, czyli od 2008 roku, nie wprowadzaliśmy jeszcze tak rozległych zmian zarówno w wersji produktu na desktop, jak i urządzenia mobilne. Aby umożliwić naukę języków na najwyższym poziomie jak największej liczbie osób, musimy zaoferować naszym użytkownikom wartościowe, intuicyjne i przydatne rozwiązania. Dotyczy to zwłaszcza reorganizacji naszych lekcji tak, aby dostosować je do tego, jak długo skupieni są użytkownicy naszej aplikacji. Tym, co odróżnia nasz produkt od innych narzędzi do nauki języków, są naukowo potwierdzone metody nauczania. Wyniki badań naukowców z prestiżowego Uniwersytetu Yale potwierdzają ogrom pracy, jaką nasz globalny zespół wkłada każdego dnia w tworzenie aplikacji”.
Natalia Volgina, Principal Product Designer z działu produktu w Babbel, dodaje: „Naszą misją jest zachęcenie wszystkich do nauki języków. Doświadczenie użytkownika, treści oraz wygląd i obsługę aplikacji zaprojektowaliśmy tak, aby wspierać, motywować i inspirować całe cyfrowe pokolenie”.
Babbel zawsze koncentrował się na indywidualnych potrzebach językowych użytkowników, oferując treści przeznaczone dla konkretnych par językowych. Jednak szczegółowe badania przeprowadzone przez piętnastoosobowy zespół UX pracujący w biurze w Berlinie wykazały, że użytkownicy oczekują od aplikacji przejrzystego interfejsu, bardziej intuicyjnego zarządzania postępami w nauce oraz łatwiejszego dostępu do treści powiązanych z ich indywidualnymi celami nauczania. Nowa odsłona produktu to efekt wspólnej pracy zespołu złożonego z dydaktyków, językoznawców, redaktorów oraz inżynierów oprogramowania. Co się zatem zmieniło?
Łatwiejszy i pewny start
W kursach na przeglądarkę łatwiej jest teraz wybrać ścieżkę nauczania, w zależności od motywacji i dotychczasowej wiedzy. Sugerowane kursy zależą od tego, czy użytkownicy chcą uczyć się w ramach rozrywki umysłowej, z myślą o podróżach, poprawie swoich kwalifikacji zawodowych czy np. w związku z planowaną przeprowadzką za granicę. Teraz każdy użytkownik może wybrać swój poziom startowy (od początkujących po zaawansowanych) lub rozwiązać test kwalifikacyjny.
Spersonalizowane treści
Po ustaleniu konkretnego celu nauki użytkownicy korzystający z Babbel otrzymują spersonalizowany sylabus dopasowany do ich poziomu i celu. Do wyboru mają ponad 10 tysięcy godzin materiału edukacyjnego zawartego w ponad 60 tysiącach lekcji o różnorodnej tematyce – od biznesu i polityki, przez slang, po język biznesu. W polskiej wersji językowej, w której obecnie możliwa jest nauka angielskiego i niemieckiego, wśród najnowszych kursów można znaleźć m.in. angielski na wakacje czy Business German.
Postęp czyni mistrza
Babbel doskonale rozumie, że motywacja jest motorem postępu, a każdy sukces działa motywująco. Dlatego teraz każdy kurs w wersji na przeglądarkę podsumowuje wizualizacja robionych postępów. Strona główna zawiera wykres tygodniowej aktywności przedstawiający liczbę ostatnio ukończonych lekcji i zakres powtórzonego materiału oraz zdobytą liczbę punktów. Wszystkie te elementy zaprojektowano, aby dodatkowo motywować i pomagać uczącym się wytrwać w realizacji celów.
Prosta nawigacja
Zaktualizowano także wszystkie ekrany interakcji. Dzięki nowym ikonom, graficznej prezentacji postępu, możliwości ukrycia opanowanego materiału oraz prostszej nawigacji, uczący się mogą z łatwością śledzić swoje postępy oraz zmieniać moduły i tematy lekcji.
Pewność siebie w mówieniu
Ćwiczenie konwersacji to kluczowy element kursów Babbel przygotowujący do komunikacji w życiu codziennym. Wiemy, że to ogromne wyzwanie, ponieważ wymaga od uczących się nie tylko umiejętności, ale i przełamania bariery w mówieniu. Dlatego też najnowsza wersja aplikacji wykorzystuje zaawansowaną technologii rozpoznawania mowy. Funkcja ta, dostępna w wersji na przeglądarkę, jak i w wersji mobilnej, wyłapuje najmniejsze niuanse w wymowie, pozwalając użytkownikom szybko zacząć mówić w innym języku.
Nowy materiał
Wraz z nowym wyglądem zupełnie zmienia się także materiał edukacyjny dostępny we wszystkich wersjach aplikacji. Babbel nie kopiuje ani nie tłumaczy swoich kursów oraz nie wykorzystuje materiałów stworzonych przez użytkowników. Wszystkie lekcje wraz z objaśnieniami są dobrane do konkretnej pary językowej – i tym samym np. Hiszpan uczący się angielskiego przechodzi zupełnie inną ścieżkę nauczania niż Polak poznający niemiecki. Babbel oferuje łącznie 14 języków nauczania i 8 języków wyświetlania, w polskiej wersji językowej możliwa jest obecnie nauka angielskiego i niemieckiego. Lekcje trwają około 10-15 minut, a tematy, których dotyczą lekcje, są tak różnorodne, jak ich użytkownicy – od slangu po Business English.
To działa!
W lipcu bieżącego roku opublikowano wyniki badań akademickich przeprowadzonych we współpracy z językoznawcami z Uniwersytetu Yale, „Measuring Babbel’s Efficacy in Developing Oral Proficiency” („Pomiar skuteczności aplikacji Babbel w rozwijaniu ustnych kompetencji językowych”). Ich przedmiotem była ocena wydajności metod nauczania Babbel. 117 rodzimych użytkowników angielskiego z USA w trzy miesiące opanowało podstawy hiszpańskiego. Wyniki jasno wykazały, że dzięki nauce z Babbel użytkownicy nabywają umiejętność mówienia w innym języku. Wszyscy uczestnicy badania rozwinęli umiejętność konwersacji na różne tematy, od zupełnie podstawowych po bardziej zaawansowane, jak mówienie o codziennych czynnościach czy omawianie planów na przyszłość. Już trzeci raz badania akademickie dowiodły skuteczności metod Babbel w nauczaniu języków obcych. Poprzednio do podobnych wniosków doszli naukowcy z Uniwersytetu Miejskiego w Nowym Jorku (CUNY) oraz Uniwersytetu Stanowego Michigan.
Wszelkie dalsze informacje oraz kod umożliwiający wypróbowanie nowej wersji aplikacji dostępne są pod adresem: press@babbel.com.