John Deere rozszerza ofertę rozwiązań do samodzielnych napraw

Walldorf, February 2025 — Firma John Deere zapowiedziała podjęcie znaczących kroków na rzecz ułatwienia klientom samodzielnej konserwacji i naprawy posiadanych maszyn z branży rolniczej i budowlanej. Na terenie Stanów Zjednoczonych owe rozwiązania cyfrowe zostaną wdrożone w drugiej połowie bieżącego roku. Z nowych udogodnień skorzystają również rolnicy europejscy. Za sprawą tych zmian klienci i niezależne warsztaty naprawcze otrzymają jeszcze większe wsparcie, w tym możliwość przeprogramowywania sterowników elektronicznych wyprodukowanych przez firmę John Deere.
Należy przy tym pamiętać, że krajobraz prawny rynku amerykańskiego i unijnego nieco się różni w niektórych kwestiach. W Europie wdrożono przepisy w zakresie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania (RMI). Na terenie poszczególnych 27 państw członkowskich UE obowiązują różne normy regulujące prawo do naprawy sprzętu rolniczego. Owe przepisy wyszczególniają wszystkie dane, które muszą zostać udostępnione niezależnym operatorom lub warsztatom. Dane dostępne są dla maszyn z wielu lat modelowych na stronie internetowej Informacje dotyczące naprawy i utrzymania John Deere.
Znajdziemy je w następujących działach:
- John Deere Bookstore — do bezpłatnego przeglądania instrukcji obsługi i zakupu instrukcji technicznych (https://techpubs.deere.com)
- John Deere University — źródło materiałów szkoleniowych (https://jdu.deere.com)
- Service Gard — dostępność narzędzi specjalnych (https://servicegard.deere.com)
- Partscatalog — internetowy katalog części zamiennych (https://partscatalog.deere.com/jdrc)
- ReadyTo — źródło instrukcji diagnostycznych i naprawczych
Nowe funkcje rozszerzają przede wszystkim zakres napraw dla dostępnych użytkowników amerykańskich. Jednakże obsługa informacji dotyczących naprawy i utrzymania na terenie UE również została wzbogacona o nowe opcje. Jednym z owych udogodnień jest funkcja integracji z John Deere Operations CenterTM. Oznacza to, że rolnicy mogą korzystać z Operations Center nie tylko do zarządzania danymi pola i sprzętu, ale również w zakresie konserwacji i otrzymywania informacji o maszynach. Rozszerzenie obejmuje przyjazną dla użytkownika, scentralizowaną platformę z kompleksową gamą narzędzi dla całego cyklu życia maszyn. Do tych należą:
- Equipment Mobile — bezpłatna aplikacja oferująca wyczerpujące informacje na temat maszyn, w tym instrukcje obsługi i części, harmonogramy konserwacji, krótkie przewodniki, wyszukiwarkę kodów błędów i aktualizacje oprogramowania dla wybranych maszyn podłączonych do sieci 4G,
- Shop.Deere.com — dostępna obecnie w Wielkiej Brytanii i Irlandii platforma umożliwiająca wyszukiwanie i zakup części zamiennych online,
- Quick Reference Guides — różnorodne filmy instruktażowe i wskazówki dotyczące konserwacji,
- Customer Service ADVISOR — bezpłatne cyfrowe podręczniki usuwania i aktualizacji kodów, odczytu danych diagnostycznych i wykonywania ograniczonych kalibracji.
Najnowsze usprawnienia stanowią dowód nieustannych wysiłków firmy John Deere na rzecz udoskonalania swoich produktów. Już w tej chwili jest ona liderem w dziedzinie zapewniania zasobów do samodzielnych napraw. A dzięki nowym opcjom rolnicy będą mogli tym skuteczniej zadbać o bezawaryjną pracę swoich maszyn.