Idealne ciśnienie w oponach za naciśnięciem przycisku
MANNHEIM, Niemcy (13 września 2021 r.) — Nowy, w pełni zintegrowany system kontroli ciśnienia w oponach do ciągników John Deere 8R można teraz zamawiać jako montowany fabrycznie. Ciągła optymalizacja ciśnienia w oponach pozwala zwiększyć osiągi i wydajność zarówno na polu, jak i na drodze, dzięku czemu ogólne osiągi ciągnika są lepsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Niskie ciśnienie w oponach na polu pomaga zapobiegać ugniataniu gleby i chroni jej strukturę, ograniczając tworzenie rowków oraz poślizg kół powodujący większe zużycie paliwa, a ponadto zwiększa siłę uciągu. Z drugiej strony wysokie ciśnienie w oponach na drodze poprawia właściwości jezdne, jednocześnie zmniejszając opory toczenia i zużycie opon. Ponadto zużycie paliwa jest znacznie niższe zarówno na polu, jak i na drodze. Rozwiązanie to jest również korzystne dla środowiska dzięki niższym poziomom emisji CO2, a rolnikom zapewnia korzyści w postaci wyższych plonów i niższych kosztów operacyjnych.
Nowy system kontroli ciśnienia w oponach, zapewniający wyjątkowo krótki czas zwiększania i zmniejszania ciśnienia, można łatwo regulować za pomocą wyświetlacza John Deere CommandCenter™. Na przykład ciśnienie wewnętrzne kombinacji dużych opon (opony 710/75R42 w połączeniu z oponami 650/60R34) można zwiększyć z 0,8 do 1,8 bara w zaledwie 6,4 minuty, a zredukowanie ciśnienia w oponach zajmuje tylko 3,9 minuty. Jest to możliwe dzięki przewodom napełniającym o średnicy wewnętrznej o 33 proc. większej niż w przypadku innych rozwiązań.
Zewnętrzne szybkozłącze umożliwia jeszcze szybsze zwiększanie ciśnienia poprzez doprowadzenie powietrza na przykład ze sprężarki wozu asenizacyjnego. Możliwe jest również odprowadzenie powietrza z maszyny, na przykład w celu podłączenia pistoletu powietrznego do czyszczenia urządzeń. Zamiast często stosowanych standardowych przewodów z tworzywa sztucznego stosuje się mocne przewody z tkaniny, które są bezpiecznie zamocowane na przednich i tylnych oponach.
Firma John Deere reaguje również na zapotrzebowanie klientów na opony o wyższej wydajności, oferując coraz szerszy asortyment opon VF (o bardzo dużej elastyczności). W rezultacie umożliwia to operatorom pracę przy najniższym ciśnieniu w oponach, nawet w warunkach dużego dociążenia.